10 Haziran 2018 Pazar

Kuran'da Çocuk Evliliğine İzin Var Mıdır?

Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlar ile âdet görmeyenler hakkında tereddüt ederseniz onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süreleri ise doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah'a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir. (Talak 4)


Talak Suresi 4. ayet birçok insan tarafından düzgün çözümlenmediğinden, adet görmemiş çocuklarla evlenmeye izin olduğu sonucuna varılıyor.


Oysa durumun bunla ilgisi yoktur. Şimdi bu ayeti ikiye ayırarak inceleyelim.

Ayetin ilk kısmı şudur: "Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlar ile âdet görmeyenler hakkında tereddüt ederseniz onların bekleme süresi üç aydır."

Bu kısımda boşanmadan bahseder ve boşanma için kadının adet görme durumuna bağlı olarak belirli bir bekleme süresinden bahseder. Sizce neden olabilir? Akla tek neden geliyor: Hamilelik. Evli olduğunuz kadının adet olmamasından dolayı hamilelik şüphesi içerisine girerseniz emin olana kadar bekleyin deniyor.

Bu ilk kısmın hamilelik şüphesiyle ilgili olduğuna kanıt aynı ayette yer alan ikinci kısımdadır:

"Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah'a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir."

İlk kısımda hamilelik şüphesinden bahsedilirken, ikinci kısımda bu şüphenin yerinde olduğunun anlaşılması durumunda yapılması gereken şey belirtiliyor.

Şimdi biraz ayrıntıya girelim:

Boşanma durumunda adetten kesilmiş olanlar (menopoza girdiğini düşündüğünüz) veya adet görmemiş olanlar (1 ay geçtiği halde adet görmeyenler) konusunda hamile olabilecekleri şüphesi varsa 3 adet dönemi bekleyin ki hamile olmadıklarından emin olun deniyor. Çünkü bazen adette  uzun ya da kısa gecikmeler olabiliyor veya menopoza girdiği düşünülen kadınlar birkaç ay sonra adet olabiliyor.  Yani bir kişinin hamile olup olmadığına hızla karar verilemiyor(du).

Burada çok önemli bir ayrıntı var:


HİÇ ADET GÖRMEMİŞ BİR ÇOCUK ZATEN HAMİLE KALAMAZ ve bu çocuk hakkında acaba hamile midir tereddütüne düşülmez. Bu nedenle de tamamen hamilelik şüphesi varken ve hamilelik durumunda boşanmak icin beklemekle ilgili bu ayette henüz hiç adet görmemiş çocuklardan bahsediliyor olması olanaksız.

Özetle, bu ayette amaç hamile kadınları mağdur etmemek, boşanmak için doğumu beklemektir. Ancak hiç adet görmemiş çocuklarda böyle bir durum söz konusu olamaz. Ayet iyi anlaşılırsa, "adet görmemiş"ten kastın "hayatında hiç adet görmemiş çocuk" olamayacağı yargısına varılır.

Şimdi bu yargıyı, yetimleri evlendirmek için evlenme çağına gelmenin yanında olgunluk aranması gerektiğini söyleyen #şu ayetle taçlandıralım:


Yetimleri evlenme çağına gelmelerine kadar deneyin. Olgunluğa erdiklerini hissederseniz mallarını kendilerine teslim edin. Büyüyecekler diye o malları israfla ve çarçabuk yemeyin. Zengin olan dokunmasın. Fakir olan da uygun bir şekilde yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğinizde yanlarında şahit bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter. (Nisa 6)

-Ceylan-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder